آموزش نحوه صفر کردن نمره ماشین اصلاح موزر

ماشین های اصلاح یکی از وسایل پر کاربرد در زمینه آرایشگری و به خصوص آرایشگری مردانه هستند. علاوه بر استفاده از این وسایل در آرایشگاه ها، کمتر خانه ای را می توانید بیابید که در آن مردی زندگی کند و نسخه ای از این دستگاه ها در آن یافت نشود. یکی از محبوبترین و پر فروش ترین انواع این دستگاه ها، ماشین های اصلاح موی موزر هستند. تنها ایراد وارده بر این دستگاه، صفر نبودن نمره اصلاح با ماشین موزر در حالت پیشفرض است. این مطلب با هدف آموزش نحوه صفر کردن نمره ماشین اصلاح موزر نوشته شده است.

ماشین اصلاح موزر چیست؟

شکی وجود ندارد که قطعاً شما نیز مدلی از این دستگاه ها را دیده اید. موزر نوعی ماشین اصلاح مو است که با نصب شانه هایی بر روی آن می توانید موهای خود را در اندازه های مختلف کوتاه کنید. پر فروش ترین دستگاه این برند آلمانی همان دستگاه هایی هستند که بدنه ای از جنس پلاستیک و با ترکیب رنگی قرمز و طوسی دارند. دستگاه اصلاح موی موزر کلاسیک در سالیان اخیر با اصلاحات ظاهری و فنی بسیار از قبیل قدرت موتور، رنگ و شکل در طراحی های جدیدی نیز روانه بازار شده اند.

از ماشین موزر به چه منظور استفاده می شود؟

موزر موارد استفاده بسیاری دارد. هرجا که نیاز به کوتاهی یکدست موها حس شود، موزر می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند خودنمایی کند. برای مثال می توان از این وسیله برای کوتاهی یکدست موها یا کچل کردن استفاده شود و یا برای سایه زدن دور موها از آن استفاده کرد. البته کوتاهی موی سر تنها کار این دستگاه نیست و در بسیاری از موارد از قبیل کوتاه کردن ریش و سبیل نیز می توانید از این دستگاه استفاده نمایید. تنها مشکل اصلی موزر آن است که نمی تواند موهای صورت شما را از ته بتراشد و حدود 1 تا 2 میلی متر از آن را باقی می گذارد.

چه راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟

همانطور که گفتی موزر به طور پیش فرض یک دستگاه صفر زن نیست و نمی تواند موها را از ته بتراشد. برای حل شدن این مشکل باید تنظیمات خاصی را برای آن پیاده سازی کنید که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت.

مراحل آموزش نحوه صفر کردن نمره ماشین اصلاح موزر

گام اول

در ابتدا باید از خاموش بودن ماشین موزر اطمینان حاصل کنید. بهتر است به این منظور دستگاه را از برق بکشید تا به صورت تصادفی آن را روشن نکنید.

گام دوم

در این مرحله باید محل قرار گیری پیچ های تنظیم تیغه دستگاه خود را بیابید و با استفاده از یک آچار دو سو استاندارد آن ها را شل کنید.

محل قرارگیری پیچ های تنظیم تیغه ماشین موزر

گام سوم

در این مرحله باید تیغه های ثابت و متحرک دستگاه را با هم تراز کرده تا دقیقاً در یک سطح قرار بگیرند. اگر می خواهید به منظور جلوگیری از امکان آسیب زدن به پوست این مقدار صفر مطلق نباشد می توانید فاصله نوک دو تیغه را روی نیم میلیمتر تنظیم کنید.

گام چهارم

در این مرحله باید پیچ هایی که به منظور تنظیم تیغه ها شل کردید را مجدداً سفت کنید.  به این ترتیب نمره اصلاح ماشین موزر شما صفر خواهد شد و یک ماشین ریش تراش صفرزن را در اختیار خواهید داشت.

نحوه نگهداری از دستگاه موزر

برای آنکه دستگاه اصلاح شما سالم بماند، باید از آن به درستی نگهداری کنید. شیوه نگهداری از ماشین موزر چندان دشوار نیست. برای سالم ماندن این ماشین اصلاح تنها باید به نکات زیر توجه کنید:

  • از اصلاح موهای خیس با این دستگاه خود داری کنید.
    • این کار علاوه بر آسیب به دستگاه می تواند خطر برق گرفتگی را نیز به همراه داشته باشد.
  • از کوتاه کردن موهای کثیف با ماشین اصلاح خودداری کنید.
  • پس از هربار استفاده از دستگاه باید مو خورده های موجود در آن را با فرچه پاک کنید.
  • بهتر است پس از تمیز کردن تیغه ها با فرچه مقداری از روغن های موجود در جعبه را به تیغه ها بزنید، تا از کند شدن آن ها جلوگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.