چگونه پیتاژ کنیم ؟

پیتاژ کردن مو و روش های آن چگونه انجام می شود؟

1. . اول از همه باید موها رو طبق روشی که برای کوتاهی موها وجود داره تقسیم بندی کنید تا کوتاهی مو در همه قسمت های سر به یک شکل انجام بگیره.

2. شانه مخصوص پیتاژ کردن موها رو به آرومی در دست بگیرید. بهتره که این ابزار رو از نوع با کیفیت و دارای ایمنی خوب انتخاب کنید تا مشکلی در حین انجام کار ایجاد نکنه. برش زدن موها باید از انتهای مو شروع بشه. بهتره با برش های کم شروع کنید. چرا که هر بار میتونید به عقب برگردید و موهای بیشتری رو برش بزنید. پس پیتاژ کردن موها رو به آرومی ادامه بدید تا به نتیجه مورد نطر برسید.

3. با استفاده از یه شونه دندانه ریز موها رو با زاویه 45 در جه به سمت بالا نگه دارید و تیغه مخصوص پیتاژ کردن مو رو در انتهای مو با حرکت نوسانی تکون بدید تا موها خرد بشن.

4. این کار رو در همه ی قسمت های سر انجام بدید تا به نتیجه مورد نظر خودتون برسید. در این روش هیچ الگویی برای مدل موها وجود نداره و این دید و مهارت شماست که باعث میشه موها خرد و زیبا بشن.

ابزاری که برای پیتاژ استفاده می شود :

قیچی تکسچرازینگ یا قیچی پیتاژ یا قیچی اره ای یا همان قیچی اسکراب قیچی های تکسچرازینگ بر دو دسته تقسیم می شوند:

۱- قیچی ای که یکطرفش حالت تکسچر یا اره ای دارد.

۲- قیچی ای که دوطرفش تکسچر یا اره دارد.

پیتاژ کردن برای انواع موهای مناسب که شامل:

1. . افرادی که موهای ضخیم دارن : با استفاده از پیتاژ کردن نه تنها یه مدل خیلی خوب و حرفه ای برای موهای ضخیم ایجاد میشه بلکه موها سبک تر از قبل میشن و این حالت برای شخصی که موهای خیلی پرپشت و سنگین داره لذت بخشه و بهترین گزینه برای ماه های گرم سال هست.

2. افرادی که موهای صاف و لَخت دارن : با استفاده از این روش موها مدل خرد و زیبایی به خود میگیرن و از حالت صاف و یکدست همیشگی خارج میشن.

3. بهتره برای موهای خیلی بلند از پیتاژ استفاده نکنید برای هر اندازه از مو میشه استفاده کرد . پیتاز کردن موهای بلند باعث ایجاد بافت روی موها میشه و انتهای تارهای موی بلند بعد از خرد شدن به روش پیتاژ، ممکنه به صورت دندانه ای و غیر منظم می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.