آموزش طراحی خودرو در فتوشاپ

در این مقاله میخواهیم درباره آموزش طراحی خودرو در فتوشاپ برای شما توضیحات مفیدی ارائه نماییم تا در صورت علاقه مندی به این رشته بتوانید اصول این کار را در سریعترین زمان ممکن بیاموزید و نقشه راه مناسبی نیز داشته باشید.

 

قدم 1- Sketch را با اندازه و رزولوشن مناسب باز می کنید (حدودا اندازه A4 و رزولوشن 300 dpi).

از sketch فقط به عنوان خطوط راهنما استفاده می کنید.

 

قدم 2- در پالت لایه ها روی Background دابل کلیک کنید، نام لایه را به Sketch تغییر دهید و بعد ok را بزنید، تا background تبدیل به یک لایه معمولی بشود. نام گذاری لایه ها به شما این امکان را می دهد که در اواسط کار و زیاد شدن لایه ها در پیدا کردن آنها دچار مشکل نشوید. این لایه همیشه بالاترین لایه باشند، Blending mode را برای این لایه بر روی Multiply قرار بدهید. (Blending mode در قسمت بالا سمت چپ پالت لایه ها قرار دارد) این کار باعث می شود لایه های زیری از پشت فضای سفید sketch قابل مشاهده باشند.

 

قدم 3- یک لایه برای رنگ اصلی کار ایجاد کنید و با رنگ دلخواه آن را پر کنید. نام گذاری لایه را فراموش نکنید.

 

قدم 4- رو صفحه select کنید، بهترین وسیله برای انتخاب Pen tool هست. برای تبدیل مسیر انتخاب شده توسط Pen به selection، از Ctrl+Enter استفاده کنید. از قسمت انتخاب شده کپی بگیرید و همان جا paste کنید. این کار را با Ctrl+c و بعد Ctrl+v انجام بدهید. لایه ی جدید به وجود آمده را نام گذاری کنید. (Body)

 

قدم 5- رنگ زمینه را از منوی Image>Adjustments>Hue/Saturation تغییر بدهید تا بدنه با زمینه کاملا مجزا شوند.

 

قدم 6- لایه ی Body را فعال کنید، قسمت هایی که باید هایلایت شوند را select کنید، ابزار Dodge را انتخاب کنید، این ابزار 3 رنج shadows، midtones، highlights دارد، هر سه حالت را امتحان کنید، اندازه brush را بزرگ کنید، hardness را روی 0% گذاشته و exposure را هم حدود 50 تنظیم کنید.

 

قدم 7- این بار با ابزار Burn سایه ها را اضافه کنید، تنظیمات این ابزار کاملا مشابه Dodge است. هر سه حالت را امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

قدم 8- با ابزار Dodge و Burn مثل مراحل قبل کنتراست را زیاد کنید.

 

قدم 9- برای گذاشتن سایه اصلی. یک لایه در زیر لایه Body بسازید و  select کنید و رنگ بریزید.

 

قدم 10- یک لایه بالای لایه Body برای چراغ جلو بسازید. برای رنگ داخل آن می توانید از ابزار Gradient (تنالیته ی سیاه به خاکستری) استفاده کنید یا با خاکستری ساده آن را رنگ کنید و با Dodge و Burn به این حالت تبدیلش کنید.

 

قدم 11- برای لامپ ها  یک لایه بالای لایه ی لامپ به اسم lamp glow بسازید. با ابزار Pen مطابق شکل select کنید. لایه lamp line که در پالت لایه ها می بینید برای خط سفید زیر چراغ است.

 

قدم 12- بعد از اینکه با Pen قسمت مورد نظر را انتخاب کردید، روی صفحه راست کلیک کنید و Stroke path را بزنید. در کادر باز شده در قسمت بالا Brush را انتخاب کنید و تیک simulate pressure را بدون علامت بگذارید و بعد ok را بزنید.

برای اینکه اندازه خطّ به وجود آمده به اندازه دلخواه باشد، باید قبل از انجام این کار، اندازه، opacity و hardness را از ابزار Brush به تنظیمات دلخواه تغییر بدهید و بعد مجدد به ابزار Pen برگشته و stroke path را بزنید.

 

قدم 13- از منوی Layer>Layer style>Outer glow وارد بخش Layer style شوید. راه ساده تر این کار این است که روی لایه ی مورد نظر دابل کلیک کرده و سپس Outer glow را از ستون سمت چپ فعال کنید.

 

قدم 14- دیگر احتیاجی به لایه ی Sketch ندارید و هر موقع که بخواهید می توانید آن را hidden کنید. این بار با Dodge و Burn روی background کار کنید. brush را روی بزرگ ترین اندازه بگذارید و hardness را نیز بر روی 0% قرار دهید.

 

قدم 15- برای کشیدن جاده، یک لایه روی همه لایه ها بسازید و به صورت آزادانه طرحی مشابه این طرح بکشید.

 

قدم 16- سپس از منوی Filter>Blur>Motion blur با زاویه 0درجه و 998 distance آن را به شکل نشان داده شده تبدیل کنید.  این لایه را به زیر لایه ی shadow بیاورید و یک بار هم duplicate کنید تا فضای بیشتری را بتوانید با این طرح پر کنید.

 

قدم 17- برای گذاشتن رینگ، یک رینگ آماده از یک عکس import کنید.

 

قدم 18- از قسمت Filter>Blur>Radial blur با amount مناسب می توانید به رینگ حرکت بدهید.

 

قدم 19- لایه رینگ را duplicate کرده و چرخ عقب را کمی کوچک کنید. برای ایجاد پرسپکتیو، ترنسفورم را فعال کرده (Ctrl+t) و بعد روی تصویر رایت کلیک کنید و از Distort یا perspective استفاده کنید.

 

قدم 20- از منوی Filter>Liquify و با اولین ابزارش (Forward warp) با اندازه مناسب، مرکز رینگ را به آرامی به سمت بالا و چپ بکشید تا کمی به رینگ عمق بدهید، و بعد با Burn قسمت بالایی رینگ را کمی تیره کنید. این کار را برای هر دو رینگ انجام بدهید.

 

قدم 21- در آخر می توانید برای افزودن جزئیات بازتاب های نوری، لایه ی Body را انتخاب کرده و از فیلتر Filter>Artistic>Plastic Wrap استفاده کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.