گریم داماد و نکات حرفه ای آن

تا حالا به گریم مخصوص داماد توجه کرده اید؟  اینکه چه کارهایی را آرایشگران باید برای داماد در روز عروسی انجام دهند؟ در این پست برای شما درباره گریم داماد و نکات حرفه ای آن خواهیم نوشت.

 

منظور از گریم داماد چیست؟

گریم داماد , مانند گریم عروس نیست که از خط چشم و یا رژ لب استفاده شود بلکه بسیار بیرنگ است طوری که کسی متوجه آن نمی شود .

این آرایش فقط برای یکدست کردن رنگ های صورت و همرنگ کردن و گودی و سیاهی زیر چشم با سایر نواحی پوست بکار می رود .

این آرایش در واقع یک نوع گریم است. گریم صورت داماد بیشتر برای زمان عکس گرفتن در آتلیه ، صورت داماد هماهنگ تر با صورت عروس باشد زیرا زیر نور فلاش های دوربین های عکاسی همه خطوط و لکه ها ی صورت مشخص تر به نظر می رسد بنابراین گریم کردن صورت سبب می شود که صورت عروس و داماد یکدست به نظر برسد.

این آرایش به هیچ وجه به چشم نمی آید و کسی متوجه تغییر صورت آقایان نخواهد شد.

 

مراحلی که در انجام گریم داماد باید رعایت شود:

  1. آرایش آقایان,نیز مانند خانم ها ابتدا از یک پاک کننده مناسب برای پاک کردن آلودگی های سطح پوست استفاده می کنند.
  2. سپس روی پوستشان تونیک و مرطوب کننده می مالند. این محصولات (پاک کننده, تونیک و مرطوب کننده ) باید از نوعی باشد که برای آقایان طراحی و ساخت شده است.
  3. در این مرحله برای یکنواخت کردن رنگ پوست آقایان از کرم پودر استفاده می شود اما نباید کرم پودر و پودر هایی استفاده شده برای آقایان چرب و براق باشد.
  4. کرمی مخصوص را برای پوشاندن جای سبز ریش و یکنواخت و یکدست کردن صورت استفاده می کنند. این کرم مخصوص پوشاندن جای ریش است.
  5. در آخرین مرحله ، آرایشی ترمیمی انجام می شود یعنی به وسیله ارایش با سایه و روشن انحناهای نامناسب صورت, اصلاح می شود زاویه های بینی و چانه و فک بیشتر نمایان می گردد و ابروها و چشم به صورتی کشیده می شوند که به نظر نمی آیند.
  6. این مرحله مخصوص آقایانی که پوست لبهایشان خشک و پوسته پوسته است . با یک مسواک بچه پوست های مرده را برمی دارند و سپس روی پوست لب ، مرطوب کننده و یا وازلین می زنند.

 

محصولاتی که مخصوص آقایان استفاده می توان استفاد کرد:

بعضی از شرکت های تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی لوازم و مواد آرایشی ویژه آقایان را هم روانه بازار می کنند.

برای جشن ازدواج به آرایشگاههای مردانه ای مراجعه کنید که از این محصولات استفاده می کنند. هزینه آرایش داماد برای جشن ازدواج متغیر است و کمتر از هزینه آرایش عروس است .

نقش ابروها در آرایش داماد برداشتن ابرو سلیقه ای است و آرایشگرها معمولا ابروها را به مقدار کم برداشته وبیشتر با کوتاه کردن ابرو را مرتب می کنند.

ابروها در زیبایی صورت نقش مهمی دارند زیرا مکمل زیبایی چشم ها هستند؛ برخی از داماد ها تمایل به برداشتن ابرو دارند زیرا بر این باورند که ابروهای نامرتب سبب می شود که اخمو یا خسته به نظر برسند.

 

نکاتی که دامادها باید رعایت کنند:

  • سالنی را برای آرایش انتخاب نمایید که شما را آرایش نکند زیرا آرایش داماد با لایه ای از کرم پودر اصلا برازنده او نیست بنابراین داماد ها باید به یک گریمور حرفه ای مراجعه نمایند.
  • استفاده از محصولات نا مرغوب می تواند آسیب های جدی برای پوست به وجود بیاورد به همین دلیل باید از محصولات مناسب با پوست استفاده کرد زیرا آقایان پوستشان دارای منافذ باز استو بیشتر باید به مراقبت های پوستی حساس باشند.
  • آقایان بهتر است بعد از اصلاح از افترشیو مناسب استفاده کنند و پوست خود را با کرم های مرطوب کننده مرطوب نگه دارند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.