حقایق پنهان و جالب تاریخ ( قسمت اول )

در سری حقایق پنهان و جالب تاریخ ( قسمت اول ) قصد داریم تا شمارا با برترین حقاقی پنهان مانده و جالب آشنا کنیم .تاریخ نویسان همواره در حال کشف نکات جدید و بسیار عجیبی درباره ی گذشته می باشند و ما اغلب با زاویه ی دیگری از زندگی این چهره های مشهور در تاریخ و وقایع مهم تاریخی آن آشنا می شویم در حالی که جزئیات جالب توجهی دیگر هم وجود دارد که به ندرت به آن ها پرداخته خواهد شد.

 

کریستوف کلمب میگفت پری های دریایی را دیده ام!

در سال ۱۴۹۳ کریستوف کلمب در نوشته هایش ادعا کرد در سفرهای خود پری های دریایی را در آب دیده بود و او به ویژه ادعا کرده بود که این پری های دریایی به زیبایی ای که مردم ادعا می کردند نبوده و چهره هایی مردانه ای داشته اند اما تاریخ نویسان معتقد بودند آنچه کلمب دیده بوده در واقع گاو دریایی بوده است.

 

نسخه های مختلفی از چهره های مبدل هیتلر

در جریان جنگ جهانی دوم، مقامات آمریکایی نگران این بودند که آدولف هیتلر از آلمان بگریزد و اداره خدمات راهبردی آمریکا یک میکاپ آرتیست نیویورکی به نام ادی سنز را به استخدام کرد تا او بر اساس یکی از پرتره های واقعی هیتلر، چهره های مبدلی که احتمال داشت هیتلر از آن ها استفاده و فرار کند را به تصویر کشید.

گرچه هرگز نیازی به استفاده از این پرتره ها نشد، اما این تصاویر در دهه ی ۱۹۹۰ میلادی در نشریه ی آلمانی Der Spiegel منتشر شدند. سازمان بایگانی و اسناد ملی آمریکا در واشنگتن دی. سی. هم بعدها نسخه های با کیفیت تر این تصاویر را منتشر کرد.

 

گلادیاتورها مدل آگهی های تبلیغاتی

تبدیل شدن ورزشکارها به چهره هایی مشهور و ظاهر شدن آن ها در تبلیغات اتفاق جدید و امروزی محسوب نمی شود. در روم باستان، آگهی های تبلیغاتی ای بر دیوارهای عمومی به نمایش درمی آمد که نقاشی از گلادیاتورها را در خود داشتند.

حتی کودکان با اسباب بازی هایی شبیه به جنگجوهای محبوب آن زمان بازی می کردند. زنان هم خون و عرق گلادیاتورها را به عنوان لوازم آرایشی خریداری می کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.