آموزش شارژ باطری موبایل بدون شارژر

تمام شدن شارژ باتری موبایل و یا دوربین فیلم برداری و عکاسی در شرایط اضطرار می تواند بسیار سخت و استرس زا باشید و این امری بدیهی است که شما همیشه شارژر خود را به همراه نخواهید داشت. به همین دلیل می باشد، که بسیاری از افراد می کوشند با استفاده از روش های مختلف بدون داشتن شارژر تلفن همراه خود را شارژ کنند. اگر می خواهید بدانید که روش شارژ باتری موبایل بدون شارژر چیست ، می توانید این مطلب را تا انتها بخوانید.

استفاده از باتری برای شارژ باتری بدون شارژر

یکی از ساده ترین روش های شارژ باتری تلفن همراه در زمانی که شارژر در اختیار ندارید، استفاده از باتری است. اولین گام برای انجام این کار خارج کردن باتری از تلفن همراه است. فراموش نکنید که این کار بر وری تلفن های هوشمند باتری سرخود امکانپذیر نیست.

باتری مناسب پیدا کنید

باتری های AA ، AAA یا 9 ولت می توانند برای انجام اینکار مناسب باشند. فراموش نکنید که اینکار تنها به صورت باتری به باتری امکان پذیر است و نباید باتری ها را با استفاده از کابل به تلفن همراه متصل کنید، زیرا افختلاف ولتاژ و جریان می تواند به مدارات پیچیده آسیب برساند. دقت کنید که اطلاعات مرتبط با ولتاژ باتری تلفن همراه یا دوربین خود را با باتری های موجود مقایسه کنید و تنها در صورت تفاوت کم و قابل چشم پوشی در مقادیر این کار را انجام دهید.

روش شارژ کردن باتری گوشی با استفاده از باتری قلمی

تصور کنید که 4 عدد باتری قلمی در اختیار دارید. هر باتری قلمی یک و نیم ولت اختلاف پتانسیل دارد و زمانی که این چهار باتری را به صورت سریال (سر مثبت هر باتری به سر منفی باتری بعدی) به هم متصل کنید، مانند آن است که در حال استفاده از یک باتری 6 ولتی با جریانی برابر با جریان یکی از آن باتری های 1.5 ولتی باشید.

 

پس از انجام اقدام فوق و ایجاد اتصال سری در باتری ها، نوبت آن فرا رسیده است که به دو سر منبع تغذیه ایجاد شده، دو عدد سیم متصل کنید تا بتوانید از آن به جای شارژر باتری تلفن همراه خود استفاده کنید.

شارژ باتری بدون شارژر و با استفاده از گرم کردن

یکی دیگر از روش هایی که در مواقع اضطراری می تواند با هدف شارژ باتری موبایل بدون شارژر انجام شود، استفاده از گرمای غیر مستقیم و بسیار کم برای اینکار است. البته نباید فراموش کنید که منظور از گرمای غیر مستقیم، حرارت دادن با یک منبع گرمت نیست. برای شارژ کردن باتری تلفن با استفاده از این روش و بدون شارژر، کافی است باتری را در کف دستان خود قرار داده و آن ها را به هم بمالید. این کار می تواند میزان بسیار کمی از انرژی را در باتری مذکور ایجاد کرده و تلفن همراه را برای مدت کوتاهی روشن کنید.

منبع این مطلب درج شده در وب سایت فنی مگ، متنی با همین عنوان در وب سایت wikohow است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.