مراقبت و زیبایی

آرایشگری

مدل مو مردانه:

در گذشته آقایان موهای صورت خود را هر روز اصلاح می کردند و این کار زمان بر و خسته کننده بود. با توجه به این موضوع و با توجه به زمان بر بودن اصلاح کردن، بسیاری ترجیح می دادند که حداقل از مدل مویی استفاده کنند که برای مرتب کردن و حالت دادن آن زمان زیادی نگذاشته و آماده شدن خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.

قبل از دهه 60 میلادی بیشتر آقایان مدل موهای تقریبا یکسانی داشتند که در آن گوشه ها و پشت سر بسیار کوتاه شده و بالای سر بلند تر بود.

البته این مدل مو تنوع داشت و با کوتاهی و بلندی گوشه ها، پشت سر و بالای سر مدل مو مردانه مختلفی به وجود می آمد ولی در کل نتیجه یکسان بود و تنوع زیادی وجود نداشت. اما پس از این دوران و با تغییراتی که در جوامع به وجود آمد، بسیاری از مردان به طرز فکر هیپی روی آوردند و ترجیح دادند که مدل مو مردانه بلندتر را امتحان کرده و حتی بسیاری موهای خود را تا روی شانه یا زیر شانه بلند می کردند.

بسیاری از کسانی که موهای خود را بلند می کردند، باور داشتند که هرچه موها و ریش بلندتر باشد، نشان دهنده آزادی بیشتر فرد است و اصلاح نکردن موها و ریش شخصیت آن ها را جذاب تر نشان می دهد.

در دهه 70 میلادی این طرز تفکر کمتر شد و از آن جایی که داشتن موهای بلند به توجه و رسیدگی بیشتری نیاز داشت، بسیاری از مردان بار دیگر به سمت موهای کوتاه تر روی آورند.

البته در این دوره هم مدل موی بلند طرفدار داشت و بسیاری از مدل موها هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده بود. در این دوره مردان برای حالت دادن موهای خود نیاز بیشتری به استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی حس کردند و به همین دلیل نیز صنعت زیبایی توجه بیشتری به موی مردانه نشان داد.

در اواخر دهه هشتاد میلادی و در دهه 90 داشتن موی بلند بین مردان چیز عجیبی نبود ولی بسیاری از مردان صرفا برای اجتناب از مراقبت هایی که موی بلند نیاز دارد، به سمت موهای کوتاه تر روی آوردند.

اما با وجود این که در این زمان داشتن موی بلند بین آقایان تا حدی پذیرفته شده بود ولی باز هم در بین افرادی که تفکرات سنتی در مورد موی آقایان داشتند، به سختی مورد قبول قرار می گرفت و نسبت به دهه های گذشته داشتن موهای بلند چندان محبوب نبود. در دهه اخیر جوامع مختلف پذیرفته اند که مردان هم به مدل مو خود بیشتر رسیدگی کنند. به همین دلیل نیز شاهد تنوع بیشتر محصولات زیبایی برای آقایان هستیم که هم تنوع بیشتری دارند و هم کیفیت بالاتری پیدا کرده اند. به علاوه مصرف بالای این محصولات رقابت را در بین شرکت های آرایشی بالا برده و حق انتخاب بیشتری برای آقایان به وجود آورده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.